понеделник, 13 юли 2015 г.

Шоколадово-маслен кекс

Не обичам да правя кексове и рядко се хващам. Този обаче не е стандартният кекс, а толкова шоколадов и уханен, че едва се дочаква да изстине. Ще се прави  пак, няма как:)

Продукти:

3 яйца
 125 гр. масло
280 гр. захар
100 гр. черен шоколад
100 мл. прясно мляко + 1/2 ч.л. ябълков оцет
25 гр. какао
щипка сол
250 гр. брашно
1и 1/2 ч.л. бакпулвер
1 с.л. ром

Приготвяне:

Разбийте яйцата със захарта до пухкава светла смес. Разтопете шоколада с маслото на водна баня и оставете да се охлади леко. Смесете брашното, какаото, солта, бакпулвера. Добавете към яйцата млякото, шоколада и рома. На няколко пъти сложете сухата смес, като разбърквате на ръка, не с миксер, за да не спадне. Изсипете в намаслена и набрашнена кексова форма с диаметър 24 см. Изпечете на 170 - 180 градуса до суха клечка, поставена в центъра. Охладете и тогава извадете от формата. По желание можете да залеете с шоколадова глазура. Разтопете на водна баня 1 шоколад с 1 с.л. масло и залейте кекса. Сега остава да му се насладите.
Да ви е сладко!

9 коментара:

  1. Прочетох шоколадово-маслен, видях снимката и това ми стига да кажа, че е страхотен :) Поздрави и хубаво лято Траянче :)

    ОтговорИзтриване
  2. Аз пък съм им голяма фенка,но пък този шоколадов красавец не съм го правила,така че благодаря ти Траянче!
    Поздрави:)

    ОтговорИзтриване
  3. И у нас не си падаме по кекс!
    Но този е много по-така ;)
    Хубаво лято и свиркай :)

    ОтговорИзтриване
  4. Чакам си парчето
    сутринта на кафето :)
    Ама наистина пухкав е, няма как да не се прави :)

    ОтговорИзтриване
  5. Траянче, аз пък много обичам кекс и с удоволствие ще се насладя на твоя. :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Аз пък тача кексовете и твоя много ми харесва,Траянка,чуден е станал!Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  7. Ами, палиш фитил, да ти кажа;) И то доста, доста успешно;)

    ОтговорИзтриване
  8. Ябълков оцет?! Най-малкото това звучи предизвикателно, а пък за снимката да не говорим! :)
    Прохладна вечер, Траянче!

    ОтговорИзтриване
  9. Шоколад, масло, какао и малко ром - обичам този вид комбинация,
    а при теб е в неустоимо апетитен кекс, разкош!
    Чудесна рецепта и много хубава идея за уикенда,
    благодаря, поздрави и хубаво лято!

    ОтговорИзтриване

Добре дошли, Вашето мнение е ценно за мен! Така че не се колебайте да го споделите:)