четвъртък, 2 август 2012 г.

Картофени кюфтета на фурна

В тази жега никак не ми се пържи, нито ни се яде нещо мазно. Преди да хукнем пак към морето, реших да сготвя нещо по-леко. Картофените кюфтета са любими на децата и днес бяха на дневен ред:) Разрових се да видя някоя по-лека рецепта и тази на Вени веднага ми допадна, защото се пекат, а не се пържат. Не спазих съвсем точно продуктите, по-скоро слагах на око, но резултатът е чудесен. Около 30 кюфтета с прекрасен вкус, без мазнина и излишно суетене около тигана.

Продукти:
8-10 големи картофа
2 яйца
2-3 с.л. к. мляко
няколко щипки чубрица
малко сол, черен пипер
100 гр. натрошено сирене или извара
1ч.л. бакпулвер

Приготвяне:

Картофите се сваряват , отцеждат и намачкват. Добавят се подправките, сиренето, яйцата и добре се разбъркват. Нареждат се върху хартия за готвене или намазана тавичка, в средата на всяко кюфте се поставя сиренце/ ако искате , както е при Вени, аз не си играх толкова, а направо добавих в сместа сиренето/ и печем на 200 градуса в загрята фурна.
Поднасяме с любимия си сос/ при мен млечно - майонезен/.
Рецептата е чудесна, Вени! Благодаря ти!
Да ви е сладко!

44 коментара:

  1. Много апетитни картофени кюфтенца. :) :) :)Рецептата много ми хареса а и най-важното,че са приготвени на фурна а не пържени.Чудесно предложение за вечеря.Поздрави и хубав ден ти желая Траяна.

    ОтговорИзтриване
  2. Траянче,това е по-добрия вариант.И без това пържените поемат доста мазнина.Ще си направя и аз-благодаря за рецептата!
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесни кюфтенца, Траянче, и на мен са ми много любими! Хубаво ме подсети за тях, знаеш ли откога не съм правила... Ще си ги сложа в менюто за следващата седмица :)
    Сърдечни поздрави и на патеричка честит рожден ден на детенцето! Тортата е много красива, поздравления!

    ОтговорИзтриване
  4. Май ми подсказа вечерята ,Траянче :)!Много добър вариант на картофени кюфтета !
    Хубава вечер :) !

    ОтговорИзтриване
  5. Траянче, станали са чудесни и при това печени!
    С пожелание за едно страхотно морско преживяване!

    ОтговорИзтриване
  6. Kюфтенцата са чудесни Траяна, и не си мисли че има домакиня, която да мери с теглилка продуктите за картофени кюфтета!
    Всеки път при мен е на око, и много си ми харесва тази мярка:):)
    Винаги стават много вкусни!А тези като не са и пържени , веднага ги слагам в графа любими!

    ОтговорИзтриване
  7. Супер са,Траянче,а това,че са печени още повече ме спечелва!
    Хубаво моренце отново! :)

    ОтговорИзтриване
  8. Траянче, чудесни са и лесни, точно като за мен;)
    Желая ви много хубаво моренце;)

    ОтговорИзтриване
  9. Чудни са така, печени! И аз ги предпочитам такива вече, не само заради жегата, ами и заради пърженото :) поне го спестявам.
    Вземам си едно, топвам в соса и :) Хубави почивни дни на теб!

    ОтговорИзтриване
  10. И аз винаги предпочитам печенето пред пърженето. А в жегите още повече.
    Чуднички са кюфтенцата, Траянче!
    Желая ви приятни морски емоции :)

    ОтговорИзтриване
  11. Траянче, много обичамекартофени кюфтенца, твоите изглеждат превъзходно!
    И ние ги печем, никога не ги пържим:)
    Весело моренце и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  12. Благодаря ви, момичета!Ние отпрашваме към морето:)

    ОтговорИзтриване
  13. Траянка - пожелавам страхотно изкарване на морето! Поздрави го от мен :) А кюфтенцата непременно ще се пробват!

    ОтговорИзтриване
  14. Чудесни кюфтенца, Траяна. Много са апетитни! И ние вкъщи много ги обичаме!

    Прегръдки и прекрасни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  15. Леле, как ги обичаааам мммм.....

    ОтговорИзтриване
  16. Картофени кюфтенца винаги са добре дошли! А твоите изглеждат неустоимо вкусни, Траянка! И аз съм привърженик на печенето пред пърженето, така че непременно ще опитам рецептата.

    Приятна почивка и да се завърнеш пълна с енергия и приятни изживявания! ;)

    ОтговорИзтриване
  17. Траянче, радвам се много, че рецептата ти е допаднала. Твоите картофени кюфтенца са се получили превъзходни и чак ми се прииска да си взема едно, макар,че при мен е вече почти полунощ. :)

    Прегръдки мила и лека нощ от мен!

    ОтговорИзтриване
  18. Обожавам картофени кюфтенца, но никога не съм опитвала на фурна. Ноооо следващия път....Благодаря ти за рецептата, че то наистина не си е за пържене в тези жеги.


    Прегръдки:)

    ОтговорИзтриване
  19. Днес кюфтенцата бяха по твоята идейка, Траянче! Потвърждавам -много са вкусни! Благодаря! :)

    ОтговорИзтриване
  20. Благодаря за рецептата :) Само искам да попитам, когато кюфтенцата се наредят в тавата,трябва ли да се добави вода ? :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не, никаква вода. Ако нямате хартия за печене/така не залепват/ , тогава сложете малко мазнина, колкото да подмажете тавата. Да ви е сладко!

      Изтриване
  21. Изглеждат направо превъзходни.... Започвам да варя картофките - знам какво ще има тази вечер за вечеря ;)

    ОтговорИзтриване
  22. Mnogo sa hubavi i az gi pravq na furna.

    ОтговорИзтриване
  23. А къде се слагат яйцата?

    ОтговорИзтриване
  24. Здавейте, сега видях, че съм пропуснала:( Слагат се вътре в сместа.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Ви за бързия отговор!

      Изтриване
  25. Ще се радвам да Ви харесат!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Станаха страхотни!!!Благодаря Ви!

      Изтриване
  26. Два пъти вече правя картофени кюфтета на фурна по различни рецепти - резултатът е един - винаги се разпльоскват и накрая налично в тавата се оказва едно огромно картофено пюре :)
    Току що се пече първата порция от картофени кюфтета направени по Вашата рецепта едно към едно, без никаква промяна на рецептата. Резултатът е същия. Къде бъркам?

    ОтговорИзтриване
  27. Сместа Ви трябва да е гъста и при положение, че има набухвател, не разбирам защо не се получават. Фурната да е загрята. Може би картофите са малко, затова се получава така. Съжалявам, че не е станала рецептата. Не се отказвайте, направете гъста смес картофено пюре и опитайте пак. Успех!

    ОтговорИзтриване
  28. Благодаря Ви за отговора. Втората доза се получи малко по-добре :) може би наистина като е била загрята фурната от предното печиво. Освен това втория път не ги приплеснах,а ги оставих на топчета (може и това да оказа значение), не не се съединиха едно с друго всяко си беше отделено :) Е в никакъв случай не изглеждат като вашите на снимката, но пък са изключително вкусни. Приятна и вкусна вечер ви желая.

    ОтговорИзтриване
  29. Здравейте! Току-що направих кюфтетата, но станаха много сухи. Къде може да е проблемът?

    ОтговорИзтриване
  30. Здравейте! Може би прекалено много картофи сте сложили. Но по принцип на фурна кюфтетата стават по-сухи, защото не поемат мазнина. Гарнирайте ги със сос, за да станат по-сочни:)

    ОтговорИзтриване
  31. А колко време се пекът тези кюфтенца? Благодаря предварително!

    ОтговорИзтриване
  32. Зависи от фурната, но по принцип около 20-30 минути:)

    ОтговорИзтриване
  33. Трябва да се има предвид, че картофите, подходящи за картофени кюфтета, трябва да са по-нишестени, за да стане хубаво, стегнато и сухо пюре. В противен случай се разводняват при печенето, даже и при пърженето. Това ще разберете предварително, ако като разрежете картофа, той се реже меко, гладко и отделя повече вода, т.е. сочен е, а не "сух". От опит мога да споделя, че картофите, които са добри за пържене, не са добри за картофени кюфтета. Рецептата е добра, аз бих добавила и 1 средно голяма глава ситно нарязан или по-добре, настърган кромид лук. Картофените кюфтета в моята къща са на голяма почит, макар и да не ги правя мого често...

    ОтговорИзтриване
  34. Благодаря за уточнението! Лук не слагам умишлено, децата не го обичат в тези кюфтета. Към това бих добавила още, че картофите трябва да са стари, не пресни:)

    ОтговорИзтриване
  35. Още-сварените картофи не трябва да са топли ,за да не се "разпльоскват " кюфтетата !

    ОтговорИзтриване
  36. Здравей, Таня!Чудесна рецепта.
    Искам само да попитам киселото мляко за млечния сос ли го ползваш или го слагаш в готовата смес?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей! В сместа се слага. Отделно правя с цяла кофичка сосчето:)

      Изтриване
  37. Траяна, дали ще е добре да сложа поне една супена лъжица олио в сместа, тъй като на фурна ще станат малко сухички. До сега съм правила само пържени.

    ОтговорИзтриване
  38. Благодаря много! Всичко най-добро!

    ОтговорИзтриване

Добре дошли, Вашето мнение е ценно за мен! Така че не се колебайте да го споделите:)