четвъртък, 2 август 2012 г.

Картофени кюфтета на фурна

В тази жега никак не ми се пържи, нито ни се яде нещо мазно. Преди да хукнем пак към морето, реших да сготвя нещо по-леко. Картофените кюфтета са любими на децата и днес бяха на дневен ред:) Разрових се да видя някоя по-лека рецепта и тази на Вени веднага ми допадна, защото се пекат, а не се пържат. Не спазих съвсем точно продуктите, по-скоро слагах на око, но резултатът е чудесен. Около 30 кюфтета с прекрасен вкус, без мазнина и излишно суетене около тигана.

Продукти:
8-10 големи картофа
2 яйца
2-3 с.л. к. мляко
няколко щипки чубрица
малко сол, черен пипер
100 гр. натрошено сирене или извара
1ч.л. бакпулвер

Приготвяне:

Картофите се сваряват , отцеждат и намачкват. Добавят се подправките, сиренето, яйцата и добре се разбъркват. Нареждат се върху хартия за готвене или намазана тавичка, в средата на всяко кюфте се поставя сиренце/ ако искате , както е при Вени, аз не си играх толкова, а направо добавих в сместа сиренето/ и печем на 200 градуса в загрята фурна.
Поднасяме с любимия си сос/ при мен млечно - майонезен/.
Рецептата е чудесна, Вени! Благодаря ти!
Да ви е сладко!

45 коментара:

  1. Много апетитни картофени кюфтенца. :) :) :)Рецептата много ми хареса а и най-важното,че са приготвени на фурна а не пържени.Чудесно предложение за вечеря.Поздрави и хубав ден ти желая Траяна.

    ОтговорИзтриване
  2. Траянче,това е по-добрия вариант.И без това пържените поемат доста мазнина.Ще си направя и аз-благодаря за рецептата!
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесни кюфтенца, Траянче, и на мен са ми много любими! Хубаво ме подсети за тях, знаеш ли откога не съм правила... Ще си ги сложа в менюто за следващата седмица :)
    Сърдечни поздрави и на патеричка честит рожден ден на детенцето! Тортата е много красива, поздравления!

    ОтговорИзтриване
  4. Май ми подсказа вечерята ,Траянче :)!Много добър вариант на картофени кюфтета !
    Хубава вечер :) !

    ОтговорИзтриване
  5. Траянче, станали са чудесни и при това печени!
    С пожелание за едно страхотно морско преживяване!

    ОтговорИзтриване
  6. Kюфтенцата са чудесни Траяна, и не си мисли че има домакиня, която да мери с теглилка продуктите за картофени кюфтета!
    Всеки път при мен е на око, и много си ми харесва тази мярка:):)
    Винаги стават много вкусни!А тези като не са и пържени , веднага ги слагам в графа любими!

    ОтговорИзтриване
  7. Супер са,Траянче,а това,че са печени още повече ме спечелва!
    Хубаво моренце отново! :)

    ОтговорИзтриване
  8. Траянче, чудесни са и лесни, точно като за мен;)
    Желая ви много хубаво моренце;)

    ОтговорИзтриване
  9. Чудни са така, печени! И аз ги предпочитам такива вече, не само заради жегата, ами и заради пърженото :) поне го спестявам.
    Вземам си едно, топвам в соса и :) Хубави почивни дни на теб!

    ОтговорИзтриване
  10. И аз винаги предпочитам печенето пред пърженето. А в жегите още повече.
    Чуднички са кюфтенцата, Траянче!
    Желая ви приятни морски емоции :)

    ОтговорИзтриване
  11. Траянче, много обичамекартофени кюфтенца, твоите изглеждат превъзходно!
    И ние ги печем, никога не ги пържим:)
    Весело моренце и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  12. Благодаря ви, момичета!Ние отпрашваме към морето:)

    ОтговорИзтриване
  13. Траянка - пожелавам страхотно изкарване на морето! Поздрави го от мен :) А кюфтенцата непременно ще се пробват!

    ОтговорИзтриване
  14. Чудесни кюфтенца, Траяна. Много са апетитни! И ние вкъщи много ги обичаме!

    Прегръдки и прекрасни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  15. Леле, как ги обичаааам мммм.....

    ОтговорИзтриване
  16. Картофени кюфтенца винаги са добре дошли! А твоите изглеждат неустоимо вкусни, Траянка! И аз съм привърженик на печенето пред пърженето, така че непременно ще опитам рецептата.

    Приятна почивка и да се завърнеш пълна с енергия и приятни изживявания! ;)

    ОтговорИзтриване
  17. Траянче, радвам се много, че рецептата ти е допаднала. Твоите картофени кюфтенца са се получили превъзходни и чак ми се прииска да си взема едно, макар,че при мен е вече почти полунощ. :)

    Прегръдки мила и лека нощ от мен!

    ОтговорИзтриване
  18. Обожавам картофени кюфтенца, но никога не съм опитвала на фурна. Ноооо следващия път....Благодаря ти за рецептата, че то наистина не си е за пържене в тези жеги.


    Прегръдки:)

    ОтговорИзтриване
  19. Днес кюфтенцата бяха по твоята идейка, Траянче! Потвърждавам -много са вкусни! Благодаря! :)

    ОтговорИзтриване
  20. Благодаря за рецептата :) Само искам да попитам, когато кюфтенцата се наредят в тавата,трябва ли да се добави вода ? :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не, никаква вода. Ако нямате хартия за печене/така не залепват/ , тогава сложете малко мазнина, колкото да подмажете тавата. Да ви е сладко!

      Изтриване
  21. Изглеждат направо превъзходни.... Започвам да варя картофките - знам какво ще има тази вечер за вечеря ;)

    ОтговорИзтриване
  22. Mnogo sa hubavi i az gi pravq na furna.

    ОтговорИзтриване
  23. А къде се слагат яйцата?

    ОтговорИзтриване
  24. Здавейте, сега видях, че съм пропуснала:( Слагат се вътре в сместа.

    ОтговорИзтриване
  25. Ще се радвам да Ви харесат!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Станаха страхотни!!!Благодаря Ви!

      Изтриване
  26. Два пъти вече правя картофени кюфтета на фурна по различни рецепти - резултатът е един - винаги се разпльоскват и накрая налично в тавата се оказва едно огромно картофено пюре :)
    Току що се пече първата порция от картофени кюфтета направени по Вашата рецепта едно към едно, без никаква промяна на рецептата. Резултатът е същия. Къде бъркам?

    ОтговорИзтриване
  27. Сместа Ви трябва да е гъста и при положение, че има набухвател, не разбирам защо не се получават. Фурната да е загрята. Може би картофите са малко, затова се получава така. Съжалявам, че не е станала рецептата. Не се отказвайте, направете гъста смес картофено пюре и опитайте пак. Успех!

    ОтговорИзтриване
  28. Благодаря Ви за отговора. Втората доза се получи малко по-добре :) може би наистина като е била загрята фурната от предното печиво. Освен това втория път не ги приплеснах,а ги оставих на топчета (може и това да оказа значение), не не се съединиха едно с друго всяко си беше отделено :) Е в никакъв случай не изглеждат като вашите на снимката, но пък са изключително вкусни. Приятна и вкусна вечер ви желая.

    ОтговорИзтриване
  29. Здравейте! Току-що направих кюфтетата, но станаха много сухи. Къде може да е проблемът?

    ОтговорИзтриване
  30. Здравейте! Може би прекалено много картофи сте сложили. Но по принцип на фурна кюфтетата стават по-сухи, защото не поемат мазнина. Гарнирайте ги със сос, за да станат по-сочни:)

    ОтговорИзтриване
  31. А колко време се пекът тези кюфтенца? Благодаря предварително!

    ОтговорИзтриване
  32. Зависи от фурната, но по принцип около 20-30 минути:)

    ОтговорИзтриване
  33. Трябва да се има предвид, че картофите, подходящи за картофени кюфтета, трябва да са по-нишестени, за да стане хубаво, стегнато и сухо пюре. В противен случай се разводняват при печенето, даже и при пърженето. Това ще разберете предварително, ако като разрежете картофа, той се реже меко, гладко и отделя повече вода, т.е. сочен е, а не "сух". От опит мога да споделя, че картофите, които са добри за пържене, не са добри за картофени кюфтета. Рецептата е добра, аз бих добавила и 1 средно голяма глава ситно нарязан или по-добре, настърган кромид лук. Картофените кюфтета в моята къща са на голяма почит, макар и да не ги правя мого често...

    ОтговорИзтриване
  34. Благодаря за уточнението! Лук не слагам умишлено, децата не го обичат в тези кюфтета. Към това бих добавила още, че картофите трябва да са стари, не пресни:)

    ОтговорИзтриване
  35. Още-сварените картофи не трябва да са топли ,за да не се "разпльоскват " кюфтетата !

    ОтговорИзтриване
  36. Здравей, Таня!Чудесна рецепта.
    Искам само да попитам киселото мляко за млечния сос ли го ползваш или го слагаш в готовата смес?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей! В сместа се слага. Отделно правя с цяла кофичка сосчето:)

      Изтриване
  37. Траяна, дали ще е добре да сложа поне една супена лъжица олио в сместа, тъй като на фурна ще станат малко сухички. До сега съм правила само пържени.

    ОтговорИзтриване
  38. Благодаря много! Всичко най-добро!

    ОтговорИзтриване
  39. Обожавам да посещавам сайтове за кулинария! Чесот прекарвам времето си в кухнята!
    Този сайт е страхотен! Радвам се, че успях да прочета тази публикация! Успех с развитието му!
    Прочетете още ...



    Здрави офис столове

    Офис столове от Sedni.bg

    Офис мебели от Интеза Ком


    ОтговорИзтриване

Добре дошли, Вашето мнение е ценно за мен! Така че не се колебайте да го споделите:)