събота, 27 септември 2014 г.

Памук погача



Кой не е чувал за нея, кой не я е правил вече?:) Че и аз да не остана по-назад:) Ами като захладня, че като заваля/сякаш цяло лято не е паднал дъждец/ и хайде на питките. Друго си е да заухае на топла пита и да ти стопли душата, че и стомаха. Тестото е страхотно за работа и наистина става една пита- душичка- като памук. Рецептата е на Зиче, благодаря ти, мила!

Продукти:

 1ч.ч. топла вода
1 ч.ч. топло прясно мляко
1 ч.ч. олио
1 кубче жива мая
1-2 с.л. сол
1 ч.л. захар
около 800 гр. брашно
1 жълтък

Приготвяне:

Разтворете маята със захарта във водата. Добавете млякото олиото и солта. Замесете меко и еластично тесто с брашното. Оставете за около 30-40 минути да втаса. Разточете на тънък правоъгълник и го нарежете на триъгълници. Завийте кифлички и подредете в неголяма тава, застлана с пекарска хартия.

Първият път сложих в тава доста широчка и не се надигна толкова, колкото втория път. Намажете с разбит жълтък и оставете отново да втаса. Аз слагам във фурната на 50 градуса. Изпечете на 180 градуса до златисто.
Да ви е сладко!

11 коментара:

  1. Много ти е хубава питката :)
    Аз още не съм я правила. Ще видим дали ще дойде и нейния ред.
    Поздрави и хубава среща :)

    ОтговорИзтриване
  2. Фантастична е, Траянче! Истински разкош! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Друго си е наистина :) Чудесна погача !

    ОтговорИзтриване
  4. Браво Траянче, много хубава е станала питката.
    Аз бях виновницата за тази памук кампания на кифлички .Иначе рецептата е от турски сайт а оформянето на Симка и така като ги съчетах се получи тази невероятна пухкавелка.
    Да ви е сладко!

    ОтговорИзтриване
  5. И аз пробвах ,получи се добре.Половината пита я намазах според рецептата ,другата част с жълтък и малко сол,стана по лъскава.Въпрос на вкус и възприятие.

    ОтговорИзтриване
  6. Много хубава е станала!Непременно ще се пробва!Поздравления!:)

    ОтговорИзтриване
  7. Траянче, и при теб е разкошна!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Красота! Сега грабвам малко шаренка сол, малко сиренце, есенно доматче и вечерята е готова :-) Ще я изпробвам и аз тази рецепта :-)

    ОтговорИзтриване
  9. Ех тази памук погача,верно зарадва много трапези,до нас още не е дошла обаче и сега пълня очи по твоята питка,Траянка,прелестна е!

    ОтговорИзтриване

Добре дошли, Вашето мнение е ценно за мен! Така че не се колебайте да го споделите:)