сряда, 18 април 2012 г.

Кюфтенца от коприва





Пролет е, въпреки намръщеното време вън и ниските температури. Хванахме се здраво за зелено :) , така че днес ще ви представя една много сполучлива рецепта на майка ми  за кюфтенца от коприва, с които да разтоварите след празниците.

Продукти:
500 гр. коприва
3 яйца
100 гр. сирене
50 гр. кашкавал
2 с.л. брашно
сол, черен пипер на вкус



Приготвяне:

Попарете копривата за около 10 минути с вряла вода. Няма нужда да я варите, нека постои във водата - ще престане да пари. Отцедете я, отстранете дебелите дръжки и нарежете на ситно.
Отделно разбийте яйцата, сиренето, настъргания кашкавал, овкусете с подправките. Изсипете тази смес в копривата и объркайте. Добавете брашното. Получава се гъста смес, с която се работи лесно.
Загрейте малко олио в тиган и изпържете кюфтенца до златисто. Поднесете с млечно - майонезен сос с чесън и копър. Кюфтенцата се консумират охладени.
Да ви е сладко!

30 коментара:

  1. Чудесни кюфтенца, Traiana! Много ми допада рецептата.

    Прегръдки и приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Вени, за първи път ги правя, много са вкусни:)

      Изтриване
  2. Траяна, много са вкусни. Аз правя почти същите, но със спанак :) сега само трябва да си намеря коприва.
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зори, непременно ще опитам и с други зеленийки, благодаря ти!

      Изтриване
  3. Еха, супер пролетни кюфтенца, много са добри и така лесно се правят! Другата седмица ако имам възможност и време на село, ще си набера и ще ги приготвя :)

    Хубава вечер Траянче!

    ОтговорИзтриване
  4. Май ще си купувам коприва тези дни ;)

    ОтговорИзтриване
  5. Траянче, и ние сме на разтоварваща храна след всичкото агне, дето погълнахме. И благодаря, че ме подсети за тези кюфтенца, много са апетитни!

    ОтговорИзтриване
  6. Траянче, чудесни са!!!
    Взимам си едно!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  7. Траянче, чудни са. Още се каня на панирана коприва, сега ще запиша и кюфтенцата, дано се спретна преди да е свършила младата коприва:)

    ОтговорИзтриване
  8. Ей, Траянче, и аз ще се почерпя с няколко кюфтенца. Много обичам коприва, но не съм хапвала от години. Изглеждат чудесно!
    Поздрави и прегръдки!

    P.S. Да не се засечем някъде из Стара Загора в близките дни ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дай боже:) Дано само се познаем:)Можем да се видим, прати ми телефона си на имейла ми в абв, ще се радвам да се видим!

      Изтриване
  9. Траянче, разкошотия така да обичам такива неща ,че ще си ги спретна скоро.
    Много хубави са мамините рецепти ,и винаги ме карат да преглъщам?
    Прегръдки и страхотен ден!

    ОтговорИзтриване
  10. ох това направо идеално би се вързало с режима ми на хранене, почти тотално здравословно:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Направо си е здравословно, ако изключим сосчето:)

      Изтриване
  11. Траянче,не съм по копривата,но сготвих на половинката джуркана и оставих за паниране.Кюфтенцата изглеждат великолепно.
    Приятен ден!

    ОтговорИзтриване
  12. Чудно ,пролетно предложение :) ,изглеждат супер кюфтенцата !
    Хубав ден ,Траянче ! Прегръдки !

    ОтговорИзтриване
  13. Прекрасна идея,поздравления!

    ОтговорИзтриване
  14. Много актуална рецепта, Траянче!
    Поздрави и пожелания за хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  15. Несъмнено много вкусни,Траянче!Чудесна рецепта!
    Хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  16. Изглеждат много апетитно, сигурна съм, че са много вкусни! Прекрасен уикенд, Траяна! :)

    ОтговорИзтриване
  17. Мисля, че много ще ми допадне. Изглеждат много вкусни :)

    ОтговорИзтриване

Добре дошли, Вашето мнение е ценно за мен! Така че не се колебайте да го споделите:)