понеделник, 18 юни 2012 г.

Cake Pops


Много харесвам тези вкусни кексчета във вид на близалки. Шарени, красиви и много интересни за децата. Някакси не ми се искаше да направя кекс , който да разваля, за да ги направя. Обаче онзи ден толкова много бързах, че кексът, който предвиждах за децата, никак не ми се получи./ има и такива моменти в кухнята, знаете:)/ И тогава си казах, че сега е моментът за тези шарени близалки. Не спазих оригиналната рецепта, но от това не пострада вкусът на кексчетата:)

Продукти:

1 кекс - обикновен, какъвто правите у дома
20гр. прясно мляко
160гр. безсолно масло
1ч.ч. пудра захар
1ванилия

За украса:

100 гр. тъмен шоколад
100 гр. бял шоколад
цветни пръчици, стърготини
30 бр. дървени шишчета


Приготвяне:

Натрошаваме кекса на дребни трохи, добавяме маслото, млякото и захарта. Омесваме хубаво с ръце. Трябва да получим меко тесто, което се моделира лесно и не се рони. Върху хартия за печене оформяме еднакви по големина топки, които оставяме за двайсетина минути в хладилника да стегнат. През това време разтопяваме на водна баня шоколада в две купички. Потапяме всяко шишче/ аз ги срязах на две, иначе са много дълги/ в шоколад и с въртеливо движение го поставяме в центъра на всяка топка. Отново ги връщаме в хладилника да стегне шоколадът. Така направените близалки потапяме в черен и бял шоколад, поръсваме с пръчици и оставяме да стегнат.

Нямах гъба за цветя, в която да забождам шишчетата, затова използвах капак от една кутия за обувки. Обвих го с домакинско свежо фолио и предварително направих дупчици с острия връх на шишчетата. Направо си побългарих рецептата, но нали знаете - "Сиромах човек, жив дявол":)
Децата много ги харесаха. Вкусен и лек десерт, а същевременно забавен.
Да ви е сладко!
Да не забравя - сто хиляди идеи за такива кексчета и рецепти вижте при Мариянчето!

22 коментара:

  1. Чудесна идея, много са красиви!

    ОтговорИзтриване
  2. Вече ги опитах,вярвайте не са само за деца,много са вкусни!!!!!

    ОтговорИзтриване
  3. Вече ги опитах,вярвайте не са само за деца,много са вкусни!!!!!

    ОтговорИзтриване
  4. Много са весели :)
    И аз все се каня да направя за някое детско парти, но никога не ми стига времето и за тях.
    Поздрави и пожелания за успешна седмица!

    ОтговорИзтриване
  5. Интересни "близалки", Траянче, сигурна съм, че децата са били много щастливи от вида им!
    А за набучкване на такива бонбонки и пообни ползвам (по препоръка на едно друго Марианче) парче стирипор :) Не мърдат от него.
    Поздрави и хубава ваканция ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пепи. няма стиропор, братче! Малкият отдавна попиля всичко:)

      Изтриване
  6. Много весело! Супер идея, Траяна! Това ще го направя. Харесва ми на клечка! Пък е и усмихнато:)

    ОтговорИзтриване
  7. Eeee,Траянче,много красиви!Разноцветни, чудни!И каква аранжировка си направила!!!Браво!

    ОтговорИзтриване
  8. Траяна, може да е побългарена рецептата, но изглеждат много изкушаващо. А и с тези продукти, няма начин да не са вкусни! ;)
    Поздрави!
    Миро

    ОтговорИзтриване
  9. Ама много забавни близалки си направила Траянче!
    Всяко детенце би се зарадвало!Веселки и пъстри!
    Запазвам си рецептата за удачен случай,че моите дечица са множко пораснали :)а и с внуци още не са ме дарили :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. Траянче, прекрасни кексчета. Идеята ти е също много интресна. Сигурна съм, че децата много са се радвали.

    Прегръдки и една прекрасна вечер от мен!

    ОтговорИзтриване
  11. Траянче, чудесни са- много веселки, точно за радост на децата!
    И аз веднъж правих такива и децата се избиха за тях;)))
    Хубава седмциа!

    ОтговорИзтриване
  12. Винаги са ми били много симпатични тези сладкиши! Страхотно изпълнение! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  13. Траянче, страхотни попсчета си приготвила, много лек и идеен вариант ни предлагаш, не винаги човек има наличните продукти :)
    На всяко парти това е хита за малки и големи!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  14. Чудни са за детско парти Траянка! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  15. Ееее,супер са!Дай едно,две насам,Траянче!Мисля,че кексчето е получило разкошно превъплащение!
    Прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
  16. Голяма слабост са ми:) Чудни са ти се получили.



    Поздрави:)

    ОтговорИзтриване
  17. Траянче, много весели кексчета са станали. И цветни и красиви! То точна рецепта като, че ли няма, важна е идеята:). Сега му е било времето! Ах, с мъдростта ме разби:):):), аз пък ги забождам в стар хляб понякога, виж и за мен същата работа:):)Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  18. Много хубава идея!
    Пъстри и красиви кексчета !
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  19. Лелеее страхотна идея. Много са красиви и весели. Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  20. Прекрасни са, Траяна. Свежи, забавни и вкусни.
    Приятна и прохладна вечер!!!

    ОтговорИзтриване

Добре дошли, Вашето мнение е ценно за мен! Така че не се колебайте да го споделите:)