вторник, 28 юни 2011 г.

Локумки


Тази рецепта е любима у дома, не само заради превъзходния вкус, но и заради количеството сладки , които излизат от една доза - около стотина:) В различните краища  на България ги наричат по различен начин - локуменки, пурички, пръчици. Аз ги зная като локумки.
Рецептата имам от баба ми, която вече споменавах, бе страхотна кулинарка.
Продукти:
2ч.ч. стопена мас
1 газирана вода/250грама/
1п.амонячна сода
1ч.ч. орехови ядки
200 гр. пудра захар
брашно за меко тесто/ около килограм и нещо/
100 гр. локум

Приготвяне:
Разтопената мас се смесва с газираната вода и амонячната сода.Разбърква се добре и прибавя брашно , до получаване на меко тесто, което не лепне. Готовото тесто се разделя на топки, с големина на ябълка и се разточва на кръг с дебелина около 2 мм.. Нарязва се на осем  триъгълни парчета  или повече, зависи с каква големина е кръгът. На всяко парче се поставя малко парченце локум, върху него орехче и се завива на стегнато рулце, както се завиват кифлички. Готовите локумки се подреждат в ненамазана  тава или върху пекарска хартия  и пекат до златисто в предварително загрята фурна на 200 градуса. Още, докато са горещи, се овалват в пудра захар. В самото тесто не се слага никаква захар, защото локумът и пудрата захар ги подслаждат напълно достатъчно.
 Хубавото на локумките е, че колкото повече престояват, толкова по-вкусни стават. У нас, за жалост изчезват най -много за два дни:)
Да ви е сладко!

22 коментара:

  1. Мммм, страхотни са! Върнаха ме назад към детството :)Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. Траяна, тези и аз много ги обичам! :) Направо запреглъщах като ги видях! :)))
    Поздрави ! Миро

    ОтговорИзтриване
  3. Траянче,като видя локумки и веднага ме заливат вкусни и много мили детски спомени,свързани с близки,които вече ги няма,за да ми ги правят пак!
    Твоите са станали точно като на баба!

    Хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Обичам тези локумки, Траяна.
    Много хубава рецепта имаш за спомен от баба ти, явно добрата кулинария ви се предава по наследство.
    Поздрави и хубаво лято, Диана

    ОтговорИзтриване
  5. Габи,
    Еликсирче,
    Магьоснико,
    Диани,
    почерпете се виртуално от мен!
    Вкусно лято!Благодаря ви за хубавите коментари!

    ОтговорИзтриване
  6. Да ми подшушнеш другия път като ги правиш веднага ще дойда :)))) Страхотни са станали, поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Много станахме любителите на локумките, перфектни са станали твоите!:-)))
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  8. Стават много хубови! Обаче в моята рецепта вместо газираната вода се слага бяло вино. Някой път пробвай, ако искаш.

    ОтговорИзтриване
  9. Благодаря ти, Мони! И на теб хубав ден!
    Анонимен, непременно ще опитам , а ти опитай да излезеш от анонимност:)

    ОтговорИзтриване
  10. Прекрасни са, Траяна! Върна ме в детството, когато бяха хит за всеки празник вкъщи!
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  11. Благодаря ти, Еви!Поздрави и на теб!

    ОтговорИзтриване
  12. Любими и прекрасни!!! Много ги обичам и никога няма да забравя вкуса им :)! Благодаря за споделената рецепта - ще се възползвам да ги приготвя на детенце, че са и много ;)

    ОтговорИзтриване
  13. Станаха страхотни! Благодаря ти ,Траянче!

    ОтговорИзтриване
  14. След малко започвам тези локумки,но със сладко...

    ОтговорИзтриване
  15. 2 см за дебелина на кръга не е ли много?

    ОтговорИзтриване
  16. Чудни са, Траяна! И моята баба правеше такива. Върна ме в детството, която се мушех в килера да си отмъквам по една локумка от голямата тенджера, в която ги държеше :)

    ОтговорИзтриване
  17. Различават ли се по вкус от виненките?

    ОтговорИзтриване
  18. Здравейте,може ли да ми кажете с каква мас се правят локумките?Благодаря Ви предварително!

    ОтговорИзтриване
  19. Така ми се приядоха като прочетох рецептата, браво Траянче за споделената рецепта!

    ОтговорИзтриване

Добре дошли, Вашето мнение е ценно за мен! Така че не се колебайте да го споделите:)