сряда, 25 юли 2012 г.

Омлет от щраусово яйце


Неочаквано се сдобих с щраусово яйце. Виждала съм на картинка, по филми, но не и очи в очи:) Оказа се, че тежи точно 1232 грама без черупката. Реших, че ще правя от него омлет и се заех с трудната задача да го счупя. Не беше лесно. С другите яйца чукнеш тук, чукнеш там и - готово! Да, ама не. След като изчетох доста неща, награбих ножа за риба, който е назъбен като трион/ щото пишеше с трионче да се реже/ и смело го отрязох, продупчих, счупих - е, нещо подобно. Побрах го в една голяма купа и съвсем благоразумно разделих на две. 600 грама яйце трудно се обръща на омлет, за малко да прелее от тигана, но нейсе, оправихме се и с това:) Така че ето и рецептата:

Продукти:

1/2 щраусово яйце:)/ ако нямате, една кора яйца:)/
1 зелена чушка
соев сос
1 малка главичка лук
100 гр. сирене
3-4 с.л. олио

Приготвяне:

Загрейте тефлонов тиган и запържете ситнонарязания лук и пиперката. Върху тях изсипете натрошеното сирене и залейте с разбитото яйце, овкусено със соев сос. Щом се опече отдолу, обърнете /ако можете:)/ и от другата страна. Сервирайте омлетът топъл с пресни зеленчуци. Аз използвах черупката от яйцето за сервиране, в която се оказа, че омлетът изглежда като бъркани яйца, но няма нищо вярно:)- това си е чист щраусов омлет:)
Сега, ако имате идеи какво да правя с другата половина, непременно ми кажете:)
Да ви е сладко!

20 коментара:

  1. Оле колко е грамадно :)))) На вкус как е?:))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много е вкусно, почти като на обикновено яйце, но по-плътен:)

      Изтриване
  2. Поздравления, Траянче!
    Аз, сигурно, бих се стреснала, ако ми се наложи да се справя с такова огромно нещо.

    ОтговорИзтриване
  3. С едно яйце няколко вечери :)))като стана въпрос се сещам за приятел, който говореше за яйцата на големите костенурките - тотална екзотика са ми и двата вида!
    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  4. Идея за другата половина нямам ,но ми беше много забавно да прочета за сготвената :))! Не съм виждала ''очи в очи'':) щраусово яйце -много съм любопитна :) !
    Хубава вечер ,Траянче ! И да не забравиш да пишеш какво сготви от др. половина :))) !

    ОтговорИзтриване
  5. Струвала си е борбата с яйцето :)
    Прохладна вечер, Траянче!

    ОтговорИзтриване
  6. Крем карамел, Траянче! Такова количество яйце/а съвсем не е за изтърване.
    Леле, какви перипетии само с чупенето му, а :))
    Хубава вечер на теб!

    ОтговорИзтриване
  7. Ехе ,страхотно изглежда и на мен въпросът за вкуса ми изникна веднага,но вече разбрах.А със другата половина може да спреднеш едно сладкишче,като Реване например:)нали се прави с много яйца!Поздрави и ще чакам да покажеш какво си направила от другата половина!

    ОтговорИзтриване
  8. Ха ха Траянче, жестоко, това си е вечеря за цяло семейство! Много красиво поднесено, разкош!
    Усмихнат четвъртък!

    ОтговорИзтриване
  9. :):):), Траянче, голяма борба е паднала:):):) Ох, как се разсмях:):):) Нямам си на идея какво да правиш с другата част, но определено ще има за много хора:):):). Виждала съм ги на живо във фермата за щрауси, наистина са големи. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. :):):), Траянче, голяма борба е паднала:):):) Ох, как се разсмях:):):) Нямам си на идея какво да правиш с другата част, но определено ще има за много хора:):):). Виждала съм ги на живо във фермата за щрауси, наистина са големи. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  11. Написах коментар и изчезна:):):). Голям купон с това яйце, големи приключения!:) Не знам какво ще правиш с останалата полувина, освен палачинки:):):). Виждала съм ги на живо тези яйца, наистина са големи! Голям смях:) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  12. Много интересно, вкусът е щраусов:)))
    Може да се направи с другата половина крем карамел:)))
    Поздрави, Траяна!

    ОтговорИзтриване
  13. Хахаааааааааа... беше страхотно да те чета!
    Голяма борба, голямо чупене и голям оклет:)
    Браво Траянче, вкусничко е станало:)

    ОтговорИзтриване
  14. Траянче,наскоро пролетта минахме край такава ферма,но само пътьом,виж не се сетихме да спрем за едно яйце.
    Невероятно е колко е голямо наистина,а и не предполагах,че ще има толкова зор с чупенето му.Практично било-хем не му трепериш,докато го носиш от магазина по торбите,хем вместо една кора си купуваш едно яйце :) .
    Май повече от един десерт ще направиш с него тъй както гледам!
    Чакаме продължението!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  15. ЕЕЕеее,голямо яйце,голямо нещо!Аз не съм виждала щраусово яйце.Би ми било любопитно едно такова предизвикателство!А ти си се справила отлично,особено чинията за омлета.Как ти хрумна?
    Аз се присъединявам към идеята за крем карамел или друг десерт,който без много яйца не става!
    Ще чакам продължениетор!Успех!

    ОтговорИзтриване
  16. хехе, Траяна, аз на това му викам омлет)))
    за 5 дни напред:)
    страхотна идея, браво

    ОтговорИзтриване
  17. Боже, как съм изтървала борбата с чупенето на яйцето!Голяма паника е било!Но толкова оригинално си поднесла омлета в черупката че се разтопих от задоволство!
    Ама много голямо си е било яйчицето!Не съм се срещала "очи в очи" и аз нито със щраус нито с яйцето му:)
    А другата половина се надявам вече да сте я изпапкали и нея и чакам поста с рецептата!

    ОтговорИзтриване

Добре дошли, Вашето мнение е ценно за мен! Така че не се колебайте да го споделите:)