четвъртък, 24 февруари 2011 г.

Домашна пица

Най- после пица като купешката, която толкова обичат моите хлапета. Тайната разкри Деяна и аз съм й страшно благодарна. Оказа се, че тайната е в печенето, най-хубавото е, че няма мръсни съдове, загорели тави и висене на мивката цял час или въртене на миялната.
Продукти за тестото:
 2 яйца
 1 ч.ч. кис.мляко +1 непълна чаена лъжичка хл.сода
 500 мл топла вода + 1 кубче мая
 1 ч.л.сол
 1 ч.л. захар
 2-3 с.л. олио
брашно за меко тесто
Маята + захарта и 1 с.л. брашно + малко топла водичка се оставя да шупне. С останалите продукти се замесва меко тесто, което не лепне и се оставя за 30 мин. да втаса. През това време отарашвате хладилника:) и вземате , какъвто колбас ви се намери, лютеничка или доматен сос, малко кашкавал, може маслинки , кисели краставички, царевица, всичко зависи от хладилника ви и от вкуса, разбира се. Аз имах зехтин и включих и него. Разделяте тестото на 2 части и върху набрашнена повърхност го разточвате като кръг или правоъгълник. Прехвърляме го върху хартия за печене, без да я мажем с нищо. Намазваме пицата със зехтин, ако нямате с малко олио, после намазваме с доматения сос или лютеничката. Аз поръсих с малко босилек и риган, но и чубричката е добра комбинация. Отгоре подреждаме колбасчето и каквото сме открили в хладилника си. Накрая кашкавалецът и сега тайната. Загряваме фурната на 200 градуса. Пицата, както е върху хартията, поставяме върху дървена дъска за рязане, махаме решетката на фурната и приплъзваме внимателно пицата върху дъното. Тестото се надига веднага и пицата се пече за около 20 минути, не повече. Извадете я отново с помощта на дъската и само изхвърлете хартията. От това количество аз изпекох две по-големи пици. Не можах да сметна  за колко минути се изядоха, но това е друга тема:)

11 коментара:

  1. И нашата стана толкова вкусна. Браво на майсторките.

    ОтговорИзтриване
  2. Обичаме вкъщи пица, но да си призная никога досега не съм пекла направо на долната плоча на печката. Твоята изглежда превъзходно, благодаря за споделената рецепта!
    Поздрави

    ОтговорИзтриване
  3. мммммм пицаааа, страхотни са! Толкова много обичам пица,че да питам вашите изядохте ли ги ила да идвам :)

    ОтговорИзтриване
  4. Не си чела последното изречение, Ели!
    Ева, непременно опитай, аз също не бях пробвала, но стана супер!

    ОтговорИзтриване
  5. То се вижда и с просто око, че е свършила светкавично!Много хитър начин за печене! Благодаря, Траяна, и лека вечер:)

    ОтговорИзтриване
  6. Страхотна пица, Траяна!!! Ще ме караш май и аз да спретна една :) или по-добре две - подсказва детенце ;)

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря ти, Мина!
    Започвай я, става супер!А и тестото стига за две доста големи пици.

    ОтговорИзтриване
  8. Много обичам пици,
    твоята идея ми харесва да опитам.
    И най-добре - две...
    Благодаря Траяна,
    поздрав и хубава нова седмица, Диана

    ОтговорИзтриване
  9. Поздрави и на теб, Диди! Вкусна седмица!

    ОтговорИзтриване

Добре дошли, Вашето мнение е ценно за мен! Така че не се колебайте да го споделите:)