вторник, 1 февруари 2011 г.

Шоколадово руло


С тази грипна ваканция човек може цял ден да си стои вкъщи и да готви. И аз това и правя. Никой не се оплаква, напротив, всички са станали претенциозни. Взеха и мнение да изказват - от 5-годишния, през 11- годишната, та чак до тати. Ама какво да се прави, както винаги съм казвала:"Всеки има право на... лош вкус!":)
Сега за това суперско руло. Иван Звездев го направи по телевизията, а аз на живо. Рулото е бързо за изпълнение и много леко за консумация.
Продукти:
За тестото
4 яйца
40 г захар
40 г брашно
1 с.л. какао
1 с.л. захар
краве масло за намазване
Лимонова кора

За плънката

125 г крема сирене
4 с.л. сладко от горски ягоди
4 с.л. заквасена сметана/кисело мляко също става, но аз предпочитам сметаната/
Лимонова кора
За декорация
Шоколадов ганаш
Приготовление:
Яйцата и захарта се разбиват на хубава пяна. Брашното и какаото се смесват и добавят пресети , като вече не бъркаме с миксер, а с шпатула, за да не спадне тестото. Настъргваме и малко лимонова кора за аромат. Изсипваме върху намаслена хартия, която закрепяме за тавата с малки парченца масло, за да не се мести. Печем 10-12 минути на 210 градуса в предварително загрята фурна.
В това време си приготвяме чиста кърпа, която поръсваме със захар, за да не залепя рулото. Готовото руло вадим и както е с хартията, обръщаме върху кърпата. Отстраняваме хартията и навиваме заеднос кърпата на руло. Оставяме го така навито да изстине.
В това време правим пълнежа. Разбиваме с миксер крема-сиренето, сметаната и сладкото. Добавяме лимоновата кора. За декорация аз си направих ганаш, който всъщност е сладка течна сметана + шоколад. Сметаната се затопля, добавя се шоколадът и когато изстине, ползваме за декорация.
Поставяме плънката върху рулото и завиваме отново. Отгоре декорираме с ганаша, а на мен ми остана от плънката, така че шприцнах и от нея тук-там. После задължително охлаждаме поне за три часа в хладилника.
В оригиналната рецепта рулото се пече в голяма правоъгълна тава, но аз нямам и затова опекох две рулца - едното в кръгла тава, а другото в малка правоъгълна. И двете се получиха, както е видно.
От output

2 коментара:

  1. ох това ролце още като го въртя Звездев си го харесах, но кога ли ще му дойде времето незнам....
    А твоето е толкова шоколадово ммммммммммм..... Поздравления много добре се е получило!

    ОтговорИзтриване
  2. Леко е на вкус и не много сладко/ блажени са верующите:)/, ама карай- диетата друг път!

    ОтговорИзтриване

Добре дошли, Вашето мнение е ценно за мен! Така че не се колебайте да го споделите:)