понеделник, 10 януари 2011 г.

Хрупкави кифлички

Много рецепти за кифлички съм изпробвала, особено по Великден, и все нещо не им достигаше. Я изсъхваха, като престоят, я не ставаха достатъчно мекички, я нещо друго. На тези попаднах случайно и първият коментар вкъщи беше:"Е, по- вкусно нещо, мамо, не съм яла"- от дъщеря ми. След пет минути влезе баща й и сякаш се бяха наговаряли и той лапна една и повтори нейните думи. Аз, с моите диети, даже не бях ги опитала. Оказа се, че това наистина са страхотни кифлички, лесни за изпълнение, чудни за ядене. Ето и рецептата:
Продукти за 32 бр. средноголеми кифлички:
400 мл.прясно мляко
600гр. брашно
2 с. л. захар
1с.л. сол
1 кубче мая
2 с.л. масло
Плънка:
Колбас / по желание/-аз слагам шунка или кренвирш, нарязани на тънки ленти и към тях добавям лента кашкавал.
Сладка плънка:
Слагам и по лъжичка течен шоколад или сладко по избор, но да е с цели плодове, за да не ви се разтече.
Маята се разтваря в половината топло мляко заедно с 1 с .л . захар и 1 с. л. брашно. Разбърква се добре и се оставя на топло за 10 минути.Брашното се пресява със солта. Добавя се останалата част захар и мляко и шупналата мая. Омесва се на тесто и накрая се прибавя маслото. Меси се още 10-15 минути до еластично и нелепнещо тесто. Оформя се на топка и се оставя покрито с кърпа на топло, да втаса за около 40 минути.Накъсайте 32 еднакви топки и всяка разточете на овалче, като в единия край сложете плънка, а в другия направете 3 разреза с нож. Завийте кифличката, като започнете от крайчето с плънката, за да останат отгоре разрезите. Наредете в намаслена леко тавичка и оставете още 15 минути на топло да втасат отново. Разбийте едно яйце с една супена лъжица олио и намажете кифличките. По желание поръсете с маково семе или сусам. Печете на 200 градуса в предварително загрята фурна до добиване на златист цвят.Ето така трябва да изглеждат навитите кифлички с ивички отгоре.
От Traiana's kitchen

А ето и крайният резултат:
От Traiana's kitchen

1 коментар:

Добре дошли, Вашето мнение е ценно за мен! Така че не се колебайте да го споделите:)