събота, 22 януари 2011 г.

Калии

Тези невероятно красиви калии стават много бързо и са чудесни на вкус. Скоро се спореше из форумите, че могат да се изпекат само в намазана с пчелен восък тава. Аз не съм ползвала никога, специално за печене. Пека калиите или в добре намаслена тавичка, върху хартия за печене или върху фолио/като ми свърши хартията/, намазано с олио.
Продукти:
2 яйца
1 ч.ч. пудра захар
1 ч.ч. брашно
1 ванилия
Приготвяне:
Разбиват се яйцата, захарта и ванилията. Добавя се брашното. Получава се рядка смес, подобна на палачинковата. В намаслена тава се капва по 1 чаена лъжичка, на разстояние. Сместа сама се разлива като кръгче. Фурната е предварително загрята на 180 градуса. Изпичат се много бързо, така че внимавайте! Още докато са горещи, всяко кръгче се хваща и прищипва в основата, за да се получи характерната за цветето Калия форма. Пълнят се със сладко. Аз поставям плодче от конфитюр или тичинка от позабравените вече "Лимонови резанки".
От Vkusno

От Vkusno

5 коментара:

  1. Мале т'ва трябва да се пробва, ама Дюки пак ще ми се сърди :))))), Поздравления много красиви са станали пък за вкуса не се и съмнявам.

    ОтговорИзтриване
  2. Мерси, стават аламинут, тъй че действай! Пък Дюки , като хапне - ще забрави да се сърди:)

    ОтговорИзтриване
  3. Калиите и кошничките бяха неизменна част от всички тържества преди години :) гледайки снимките ти си спомням как преди всяко едно такова започваше голямото сладкоправене. Ама пък вкусни времена бяха, особено за децата. Сега търси шоколад (дори моите дърти).
    Другите продължавам да правя и сега, но калиите - рядко, не мога да пипам горещо :)
    Много хубави и еднакви си направила твоите, поздравления!

    ОтговорИзтриване
  4. Много ти благодаря Пепи, това е голяма похвала от кулинар като теб. Следя те редовно и готвя вкуснотийките ти.

    ОтговорИзтриване
  5. Днес ще се пробва

    ОтговорИзтриване

Добре дошли, Вашето мнение е ценно за мен! Така че не се колебайте да го споделите:)