сряда, 8 март 2017 г.

Шоколадова торта с ягоди и маскарпоне




Толкова лесна, толкова бързо се прави, а наистина уникално вкусна. Тази е от тортите, които са леки, и не ти накъртва от сладост, а просто достоен финал на храненето или лек десерт към кафето. Трудното е в чакането. Но като всяка торта, яде се на другия ден:)

Продукти:

5 яйца
150 гр. захар
1 ванилия
150 гр. брашно
4 с.л. горчиво какаою
щипка сол

Крем:

500 гр. маскарпоне
300 гр. течна подсладена сметана
1 лимон

 Украса:
Ягоди, орехи, бадеми или лешници

Приготвяне:

Яйцата и захарта се разбиват на пухкав крем, с шпатула се добавят брашното, ванилията и какаото. Сместа не трябва да спада. Аз я разделям на 3 равни части и всяка пека за около 10 -12 минути - до суха клечка. Така и блатовете се охлаждат по-бързо, отколкото ако е един цял и трябва да се реже на три.

В това време приготвяме крема. Разбиваме за кратко маскарпонето. Отделно разбиваме сметаната до твърди връхчета и обединяваме двата крема. За кратко ги врътвам с миксера и накрая слагаме настърганата кора на лимона. Ако кремът не е достатъчно сладък за вашия вкус, добавете 1-2 с.л. пудра захар. На мен така ми беше добре. Сглобяваме в ринг - блат, крем и така до края. Трябва да остане крем за измазване - около 1ч.ч. На следващия ден вадим готовата торта от ринга, като минаваме с горещ нож по стените му за лесно отделяне. Измазваме тортата и украсяваме с ядките и ягодите или както искаме. Аз смесих лешници и орехи и се получи чудна коричка.

Да ви е сладко!

5 коментара:

  1. Хич не обичам торти дето се ядат на другия ден :) Въпреки, че твоята е чудесна :)

    ОтговорИзтриване
  2. Разкошна празнична торта, Траянче,
    любими съставки, чудесна комбинация и свежа пролетна визия.
    Благодаря, поздрави за теб и хубав празник!

    ОтговорИзтриване
  3. Разкошна е, Траянче! и аз съм влюбена в крема с Маскарпоне. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Траянче,
    много красива и интересна торта.Великолепно предложение за празници.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  5. Иха, как е грейнала, чудесна е, Траянче!

    ОтговорИзтриване

Добре дошли, Вашето мнение е ценно за мен! Така че не се колебайте да го споделите:)