петък, 17 октомври 2014 г.

Торта "Медовик"


Тази торта направих за рождения ден на най- добрата ми приятелка. Тя не обича нищо сладко, освен меденки. Е, нямах голям избор, нали? В интерес на истината имах притеснения за млечния крем, защото аз не го обичам и съответно не го правя, но се оказа, че няма никакъв проблем. По-важното е, че рожденичката каза, че не е яла по-вкусна торта:)

Продукти:

2 яйца
1 ч.ч. захар
1/2 ч.ч. мед
1 с.л. олио
70 гр. меко масло
1 пакетче канела
1 ампула ванилия
1 бакпулвер
брашно за меко, нелепнещо тесто

 За крема :

1 л. прясно мляко
2 яйца
10 с.л. захар
3 с.л. царевично нишесте
4 с.л. брашно
125 гр. масло
200 мл. течна сметана

Приготвяне:

Разбъркайте яйцата със захарта с вилица, няма нужда от миксер. Добавете меда, олиото, маслото и бакпулвера. Ароматизирайте с ванилията и канелата. Замесете меко, нелепнещо тесто. Оставете го в хладилника, докато приготвите 6 кръга с еднакъв диаметър/ около 24 см/ и загреете фурната на 180 градуса. Разделете тестото на 6 топки. От всяка разточете кръг с диаметър 24 см. и дебелина около 1 см. Изпечете всяка платка и оставете на хартията да изстине. Можете да си направите платките и седмица по-рано. Тестото търпи изчакване и не се разваля бързо.


Крема приготвяме, като загреем млякото. Разбъркваме захарта, брашното, нишестето и яйцата в купа. Добавяме малко от горещото мляко, за да темперираме и на тънка струйка, при непрекъснато бъркане добавяме към основната част от мляко. Намаляме котлона и бъркаме до сгъстяване на крема. В още топлия крем добавяме маслото и разбъркваме добре. Оставяме крема да се охлади напълно и тогава прибавяме разбитата до меки върхове сметана. Сега остава само да сглобим тортата. 
В ринг редим платка, крем и така до края. Оставяме поне за нощ в хладилника. После измазваме със същия крем отгоре и отстрани и декорираме с орехи, шоколад или каквото обичаме. 
Да ви е сладко!

8 коментара:

  1. Какво по-голямо признание, Траянче? Да е жива и здрава, а ти си се справила отлично. Представям си колко е вкусна тортичката... :) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. и аз съм ти приятелка. Ще си чакам тортата около Коледа :) обичам шоколад. И месо.

    ОтговорИзтриване
  3. Много вкусна изглежда Траянче ! Сигурна съм, че приятелката ти е останала доволна :)

    ОтговорИзтриване
  4. Уау :)
    Не се хващам да правя тази торта,
    но знам къде ще ме почерпят :)
    Чудесна е, скъпа!
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  5. Жива и здрава да е приятелката ти, явно наистина е специална, като гледам тортата:). Страхотна е, Траянче, едва ли е останало парченце, но благодаря за красивите снимки! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Ама да ти е жива и здрава дружката. И ти така, за да си там, когато поиска меденки;) Прекрасна торта- тази ми е една от любимите, а и децата у дома мноооого я обичат. Поздрави, Траянче!

    ОтговорИзтриване
  7. Разкошна тортичка се е получила, Траянче! Наистина много подходяща за човек, който не обича друго освен меденки.

    ОтговорИзтриване
  8. Траянче,страхотна торта,личи си колко е сочна,поздравления!Аз много го харесвам този крем,но виж такива платки още не съм пекла :) .

    ОтговорИзтриване

Добре дошли, Вашето мнение е ценно за мен! Така че не се колебайте да го споделите:)