събота, 17 март 2012 г.

Сач със свинско и зеленчуци





Обикновено сач си поръчваме, когато сме на заведение и стига точно за четирима ни. Реших, че е време да направя и у дома, защото всички го обичаме.: )Става с пилешко, телешко,свинско месо или каквото е под ръка и е любимо.

Продукти:

1 кг. свинско месо/ ползвах бут/
400 гр. гъби
5-6 големи моркова                             
3-4 големи картофа
сол,черен, червен пипер
1 п. масло
малко олио

Приготвяне:

Загряваме добре сача на котлон и докато го чакаме, подготвяме месцето. Нарязах свинското на тънички медальони и обърках с подправките. Сачът се маже на няколко пъти с масло или мазнина, докато спре да я поема и тогава се слагат мръвките да се запекат от двете страни. Изваждаме готовите месца и мятаме в сача нарязаните на едро моркови и гъби. Запичаме за около 5 минути. Така зеленчуците остават приятно хрупкави, но не и сурови. Изваждаме ги и слагаме малко олио , за да приготвим картофите. Моите нарязах с ренде на тънки шайби и леко запържих от двете страни. Връщаме всички продукти в сача,  разбъркваме ги и внимателно го преместваме върху поставката му.  Може да се направи сос с малко винце или бира, може и със заквасена сметана, това всеки по свой вкус приготвя. После нападаме:)
Да ви е сладко!

25 коментара:

  1. Чудесно предложение, Traiana! Твоето ястие е много апетитно и предизвикателно, истинско изкушение.
    Тъкмо имам малко пилешки гърди, може да приготвя нещо подобно. Казвам подобно, че нямам сач, но ще измисля може би нещо.

    Приятна вечер и една прекрасна неделя от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вени, става и в по-голям тиган с незалепващо покритите, тъй че смело действай:)

      Изтриване
  2. Сача е уникален, само такъв съд нямам у дома :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз скоро се сдобих с него и сега гастролира:)

      Изтриване
  3. Траянче, на мен лично би ми било много сладко;)
    Обичам точно такива сачове с месце и зеленчуци.
    Лека вечер и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  4. Траянче, толкова хубави клонки са разцъфнали
    при теб!
    А този сач е много апетитен и приканващ :)
    Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси , Дани и на теб прекрасен край на уикенда!

      Изтриване
  5. Траянка, страшно много съм ти задължена за днешната рецепта! От скоро имам сач и бях изпаднала в едно умуване как да се справя с готвенето него :) Имаш ли представа дали може да го направя на керамичен котлон? Благодаря много! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габи, моят е обикновен, но предполагам, че даже ще стане още по-бързо с керамичен. Поздрави и на теб!Знам само че трябва студен сач на студен котлон:)

      Изтриване
    2. най-добре е на газов котлон.внимавай с керамичния , да не го ожулиш със сача, когато го местиш!Успех!И една тайна:
      В ресторанта правим всичко предварително , а на сача само се подгрява!

      Изтриване
  6. Траянче сач мечта!Много изкушаващ.
    Честита пролетна премяна.
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  7. Траяна, много вкусна рецепта! На сач съм правила катми -ммм, а това, което си направила е фантазия! Супер! Поздрави:)))

    ОтговорИзтриване
  8. И аз само сач си нямам...Твоето ястие е много вкусно,Траянче!
    Лека вечер!

    ОтговорИзтриване
  9. Най-вкусни стават мръвките на сач, а в компанията на зеленчуци ястието е неустоимо вкусно! Чудесно ястие, Траяна! :)

    ОтговорИзтриване
  10. И аз се присъединявам към нападателите на сача :) ! Правих за приятели тук , много го харесаха !
    Ще опитам и твоя начин с картофи :) !
    Честита първа пролет ,Траянче !

    ОтговорИзтриване
  11. Охо,Траянче,каква богата гозба,истински пир!
    Честита пролет и нека ти донесе много ведро настроение и усмивки!

    ОтговорИзтриване
  12. Честита пролет Траяна!Желая ти много свежо настроение и усмивки!Сачът е супер - много апетитно изглежда!

    ОтговорИзтриване
  13. Благодаря ви и честита пролет!

    ОтговорИзтриване
  14. Страшно е апетитна тази манджичка в сача!
    И аз си имам сач, но скоро не съм правила нищо в него. Трябва да се поправя ;)

    ОтговорИзтриване
  15. Чудничко! Аз все още нямам сач, но май е време да се сдобия с един :)). Поздравления, страхотно предложение!

    ОтговорИзтриване
  16. Много апетитен сач и много красив:) Приготвях само веднъж, но ми припомни да го изкарам от шкафа:)

    ОтговорИзтриване

Добре дошли, Вашето мнение е ценно за мен! Така че не се колебайте да го споделите:)