петък, 2 септември 2011 г.

Тиквички" Салтимбока"

Salt' im bocca в буквален превод означава "скачай в устата". Това е прочут специалитет на римската кухня и се приготвя от съвсем тънко нарязани телешки шницелчета. Но тъй като у нас много , много телешко не ядем, пък и скоро видях тези тиквички Салтимбока в Храна за душата, просто нямаше как да им устоя:)

Продукти:
2 тиквички
100гр. кашкавал
2 яйца
200 гр. шунка или друг мек салам
брашно
олио

Приготвяне:

Тиквичките се нарязват на правоъгълни парчета или квадрати. Кашкавалът и шунката също се нарязват с размерите на тиквичките. Осолявате тиквичките и оставяте да се отцедят. Разбивате яйцата за панировката и загрявате олиото. Поставяте върху парче тиквичка шунка, после кашкавал и захлупвате с друга тиквичка. Овалвате в брашно, топвате в яйце и пържите от двете страни.
В рецептата имам само един пропуск - листа от салвия, но не намерих такива. Мога да ви уверя, че тиквичките станаха невероятни и без подправката - шунката се запържи, кашкавалът се разтече - просто вкусотия:) Аз поднесох с млечно - майонезен сос и салата.
Непременно опитайте!

12 коментара:

  1. Траянче,имах много изморителен ден и седя и чакам с отворена уста...ама нищо не скача вътре:)))
    Изглеждат страхотно,а предполагам са и много вкусни!
    Прегръдки:*)

    ОтговорИзтриване
  2. Обичам тиквички във всички варианти,но твоите са безумно апетитни.Ще пробвам рецептата .
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Траяна, явно с теб сме на вълна тиквички, на мен ми останаха малко тиквички, да взема да ги пробвам викаш. Ето измислех си менюто за утре..... :)))
    Спокойна вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Браво, Траяна!
    Такива тиквички не съм опитвала, но вече знам, че ще ги харесам:-)
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  5. Кате, скачат, ама ако ги имаш на масата:)
    Зиче, опитай, пък "каквото сабя покаже":)
    Димиева, не зная само с олиото какво ще правиш, докторът да не го е разрешил и аз да не зная?:)
    Мъхче, наистина ще ти харесат!

    ОтговорИзтриване
  6. Чудесни са и много апетитни!
    Приятен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  7. И аз им се каня на тези тиквички:)!

    Чудесни и примамващи!

    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Изглеждат толкова апетитно и съм напълно убедена, че е много трудно да им устои човек.
    Траяна, при мен имаш две награди.
    Поздрави!!!

    ОтговорИзтриване
  9. Толкова обичам тиквички, а идеята в тази рецепта много ми допадна. Мисля да опитам и аз да ги приготвя!
    Поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
  10. Много вкусни са,Траянче!Още при Гуинет ги забелязах!И при теб са станали чудни!

    ОтговорИзтриване
  11. Радвам се, че сте харесали тези тиквички, но е разбираемо - размазващо вкусни са, знам:))
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване

Добре дошли, Вашето мнение е ценно за мен! Така че не се колебайте да го споделите:)