понеделник, 17 януари 2011 г.

Орехов пай от Юли

Моят син е на 5 г. и от толкова гледане на телевизия и компютри, постоянно иска невъзможни неща. Преди време поиска орехов пай. Обясних му, че има пай от череши, от ябълки, за орехов не бях чувала. Но той си знаеше своето. Тогава реших да се поровя и всъщност открих страхотната рецепта на Йоли от нейния блог, за което много й благодаря. Кръщавам пая на сина ми, тъй като имената им са сходни, а тя не вярвам да ми се разсърди:).
Продукти:
250 гр. брашно
1 яйце
125 гр. пудра захар
125 гр. меко масло
щипка сол
1 ванилия
За плънката:
200 гр. пудра захар
250 гр. едро нарязани орехи
200 мл. сметана/ течна, заквасена, без значение каква/
1 с. л. мед
Приготвяне:
Маслото и захарта се разбиват, към тях добавяте яйцето, солта и ванилията. Пресявате брашното и омесвате меко тесто. Дозата е за малка кръгла тавичка. Поставете в тавата 2/3 от тестото, като преди това го разточите. От останалото направете ленти и облепете стените на тавичката, която аз предварително намазах с олио и поръсих с брашно. Надупчете маслената кора с вилица.
За плънката изсипете захарта в тенджерка и добавете 1 с.л. вода. Разтопете на бавен огън , докато получите карамел. Сипете сметаната и изчакайте да заври. Свалете от котлона и добавете орехите. Оставете всичко да изстине, чак тогава добавете меда и разбъркайте. Първият път ми се получи доста течен пълнеж, защото сложих меда в топлата смес и той се втечни. Изчакайте да изстине и тогава го добавете. Ще получите не много гъста, но все пак с достатъчна консистенция плънка. Изсипете го върху маслената кора. На мен ми остана тесто и от него направих ленти отгоре за украса, защото Юли държеше паят да изглежда като на филма:). Изпечете пая в предварително загрята фурна на 180 градуса.
От Traiana's kitchen

2 коментара:

  1. Ммммммм, изглежда мноооого вкусно. Ще трябва да го пробвам.

    ОтговорИзтриване
  2. Наистина е вкусен и става лесно и бързо, тъй че давай смело!

    ОтговорИзтриване

Добре дошли, Вашето мнение е ценно за мен! Така че не се колебайте да го споделите:)